سنجاق قفلی

سنجاق قفلی

نوشته‌های پراکنده از یک ذهن انباشته
سنجاق قفلی

سنجاق قفلی

نوشته‌های پراکنده از یک ذهن انباشته

* عاشقانه های مشهدی


لهجه مشهدی بی گمان زیباترین لهجه فارسی نیست !
اما شیرینی های خاص خودشو داره
بشنوید یک ترانه مشهدی عاشقانه رو و لذت ببرید .

- ترانه مشهدی ( با صدای شجریان )

* وقتی کلیک کردید چند لحظه صبر کنید ؛ چون این فایل صوتی به صورته فلشه .
نظرات 26 + ارسال نظر
الف.ک 1386/03/30 ساعت 04:47 http://open-area.blogsky.com

همین دیروز به یه مشهدی گفتم لهجه‌ی مشهدی رو خیلی دوست دارم... برام یادآور دوست دوران کودکی و یکی از معلم‌های خوبم ِ ...
جالب بود که امروز .. اینجا هم حرف از لهجه‌ی مشهدی باشه...

راستی دوستم می‌گفت مشهدی‌ها بدجنس‌ان ٬ راست میگه؟!
من که ازشون بدی ندیدم .. البته ٬ هنوز!!

ولله ... مشهدیا بدجنس که نه .. ولی یه جوری ان در کل ..
همه جا خوب و بد داره دیگه ..

الف.ک 1386/03/30 ساعت 04:50 http://open-area.blogsky.com

ممنون از ترانه‌ی مشهدی‌تون .. چند بار گوش دادم ...
راستی نمیشه یه خرده مِشِدی بنویسین؟!

خواهش می کنم :)
چرا نشه ... از ای به بعد چشم

همه خاک ایران سرای من است. لهجه مشهدی خیلی هم شیرینه، مخصوصا با صدای استاد شجریان.

بعععله
ممنونم از این حسن نظر

سارا 1386/03/30 ساعت 08:31 http://saaaraaa.blogfa.com

با گوش دادن این ناخوداگاه ... یه لبخند اومد رو لبم و چشمام رو بستم .... چقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدر زیبا .... نمدونم چرا من رو ریتمش برد تا دوران بچگی هام.....
و متنش یه جورایی خیلی راست میگه و صمیمی به دل میشینه.:))

لهجتونم بامزس منم یه همخونه ایی مشهدی یه زمانی داشتم :دی ولی...

:))باریک الله استاد شجریان :)) اونم آره!!!

مشدیا در کل شیرینن
قند و نباتن
شکلاتن
منتها مدنی که شیرنی زیادشم خوب نیست :)

مریم 1386/03/30 ساعت 11:01 http://kalameh2.blogfa.com

شجریان همیشه ماندگاره و با شکوه!
ترانه های کردیش خیلی زیباست !

منم با تو همعقیده ام و خودم لذت بردم از اینکه اون این ترانه مشهدی رو خونده بود

م ن ت ق د 1386/03/30 ساعت 18:36

سلام
قبلا شنیده بودم اما ارزش بارها و بارها شنیدن رو داره ...
این روزا اینقد درگیر امتحانات دانشگاه و سوالات سخت زندگی هستم که ...
مثل همیشه : برام دعا کن ... برامون ...

زوم فوق العاده بود
نوشته هات کنج امن لحظه های دلتنگیم شده ...
ممنون

سلام
خوشحالم که خوشت اومده
خسته نباشی
ولی موفق باشی
حتما برات دعا می کنم
و میدونم موفق هم میشی
بیشتر بهم سر بزن
آخه من مگه یه منتقد بیشتر دارم ؟

مریم 1386/03/30 ساعت 21:50 http://kalameh2.blogfa.com

چطوری میشه دانلودش کرد ؟؟؟

روی لینک راست کلیک و بعد سیو اس

:-) 1386/03/31 ساعت 08:19

یرگه(یارکم) کار مو و تو دِرَه بالا می‌گیره
ذره ذره دِرَه عشقت تو دلُم جا می‌گیره

روز اول به خودُم گفتُم ای‌یم مثل بَقی
حالا کم‌کم می‌بینُم کار دِرَه بالا می‌گیره
کار دره بالا می‌گیره

چن شبه واز مودوزُم چشمامَه تا صبح به چْخت (سقف)
یا به یَک سمت بی‌خودی مات مِمنه ، راه می‌گیره

چن شبَه باز مث چل سال پیش از ای مرغ دلُم
تو زمستون بَهِنه‌ی سبزه و صحرا می‌گیره
سِبزه و صحرا می‌گیره

تا سحر جُل می‌زنُم (تکون می خورم) خواب به سراغُم نمیاد
هی دلُم مثل بِچِه بَهَنه‌ی بی‌جا می‌گیره

موگومش هرچی که مرگت چیه؟ کوفتی نمِگه
عوضش نق مِزنه ذکر خدایا می‌گیره
(به به، ساغ‌ اول، دمت گرم)

پیری و معرکه‌گیری که مِگن حال مویه
دِره کم‌کم ای کتاب صفحه پینجا50 می‌گیره
صفحه‌ی پینجا می‌گیره

هر که عاشق مِشه پنهون مِکِنه مثل اویه(2)
که سوار شُتُرَ و پوشتِشَه دولا می‌گیره
پشتشه دولا می‌گیره...

این بیتش رو هم البته شجریان سانسورکرده:
کتا کردن (کوتاه کردند) دامنا رَ تا بیخ رون مشتی عماد!
دیگه مجنون توی خواب دامن لیلا می‌گیره
(شاعر: عماد خراسانی)

احسنت
ممنون از اینکه این متن کامل رو برای من و بقیه نوشتی اینجا ولی کو اسمت
بی نام و نشون که نمیشه که :))

[ بدون نام ] 1386/04/01 ساعت 11:54

با پلخبوم دلت چغک دلمِ زدی... تیر به هدف نخورد سر.. زدی!


:-/

ایول دِداش! مُگُم مگه مشدی هایم عاشق مِرِن؟!!

ولله چی بگم ؟
عشقشا یه جوراییه
ولی همه یه جوراییشا هم عشقه یره
مگه نه ؟

الف.ک 1386/04/01 ساعت 18:16 http://open-area.blogsky.com

ایــــــــــــــــــــــــول سپیده ٬ ایـــــول!!!


[با عرض معذرت آقای آلبالو .. ولی جدا نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و در مقابل کامنت سپیده ابراز هیجان نکنم ...
شما که فقط خوندین .. اتفاق خاصی براتون نیفتاد٬ اهل بیت ما از قهقه‌ی ناگهانی من ..... ]

مو به چه مشهدوم
به آب می گوم اُ

ای جان
شیرن زبون بابا
:)

[ بدون نام ] 1386/04/01 ساعت 19:28

اما خدایی آدمایه خوبین

قربون دهنت
همچین گفتی آدمای خوبین که انگار انسان نیستن اینا ؟!!

*+*+*سارا*+*+* 1386/04/02 ساعت 04:29

بلاگ آلوچه رو انتقال دادی به اینجا؟


چرا؟؟؟؟

:(

آره
آلوچه تعطیل
به علت حفظ حریم و مسایل شخصی

*+*+*سارا*+*+* 1386/04/03 ساعت 02:15

اممممممممممممم

خوب باشه... حالا چرا میزنی؟:(

اصلا هر جور میلتونه ..... به من چه.

آسمان 1386/04/03 ساعت 12:41

سلام ُ شب سکوت کویر ستاره خیلی خوب بود مرسی .همیشه چیز های خوب رو به یادم میاری . خودت هم اینقدر خوبی ؟

آسمان 1386/04/10 ساعت 14:57

سلام چرا نظرم را تایید نکردی بد بود ؟ نظری در مورد میلم ندادی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بابا مگه خود مشهدیا از لهجه شون تعریف کنن !!!
من خودم مشهدیم اما فکر نکنم بدتر از لهجه مشهدی لهجه ای باشد ! ببخشید هان !

Intimately, the submit is definitely the very best on this precious topic. I concur with your conclusions and will eagerly look forward in your coming updates!

This blog site is great. How did you come up witht he idea?

This can be a great website write-up and I defer to you what you've said below. I've previously subscribed for a RSS feed in Firefox and are going to be your regular reader. Many thanks for the time in writing the submit.

I admire the valuable info you offer you inside your articles. I'll bookmark your website and have my kids examine up the following typically. I am really confident they will understand a lot of new stuff below than anybody else!

Hi there might I reference some of the insight here in this blog site if I reference you with a link back again on your site?

i genuinely like your world-wide-web internet site. Its really informative. Goodbye!

Incredibly cool! I assistance your view!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد