سنجاق قفلی

سنجاق قفلی

نوشته‌های پراکنده از یک ذهن انباشته
سنجاق قفلی

سنجاق قفلی

نوشته‌های پراکنده از یک ذهن انباشته

* دلیل

دلم می خواهد کارگر رستوران باشم
مدام در حال پیاز پوست کندن !
تا کسی مدام نپرسدم که :
- آی پسر ؟
تو داری گریه می کنی ؟

بی گمان تعجب کردی ؟ نه ؟
نپرس گریه چرا ؟
دلیلش همان پیازهای لعنتی اند !


نظرات 25 + ارسال نظر

سلام...
کسی ازت دلیلشو نمیپرسه...
اما شاید خودت دلیلشو یه روزی پیدا کنی...
دلیل گریه کردن ما آدما خیلی وقتا بی دلیلیه...
بعضی وقتا که میخوای با دلیل گریه کنی تو دلت بیشتر گریه میکنی...

شاید آره
شاید هم نه
کسی چه میداند کلاغ چرا چه چه نمی کند
و قناری چرا در قفس است
بیحیال تمام ندانسته ها
با دانسته هایم چگونه سر کنم
وقتی که آن ها َ ندانسته های دیگرانند !

*+*+*سارا*+*+* 1386/04/25 ساعت 02:31

خوب کمک مادرت پیاز پوست بکن.
نه اصلآ بیا اینجا من میدم تو پیاز پاک کنی...شاید فرجی بشه و تو خونمو یه غذایی بپزیم

نوشته طنز را
شوخی مجاز
نوشته دل را
تنها تاملی می خواهم و بس
چه به لبخندی
چه به تکان دادن سری

آرامش 1386/04/25 ساعت 07:40

به جای اینکه یه جا بشینی پیاز پوست بکنی و گریه کنی، بهتره یه فکر بهتر بکنی. یاد یه جمله افتادم که میگه: هر مشکل فرصتی است برای تغییر کردن!

نگرفتی
شاید من بد نوشتم
موضوع چیز دیگه ای بود ارامش عزیز

نگار 1386/04/25 ساعت 18:45

بببین من یه روشی بلدم، موقع پیاز رنده کردن چند تا چوب کبریت سالم از ته با دندونات بگیر به طوری که دهنت یه کم باز بمونه، بوی گوگرد باعث میشه چشمات نسوزه. من خودم امتحان کردم حرف نداره!

قربونت
راه حلی هم واسه برعکسش سراغ داری؟
اینکه پیاز پوست بکنی و اشک هم بریزی؟

[ بدون نام ] 1386/04/26 ساعت 01:42

منم پیاز می خوام
به مقدار لازم

یعنی خیلی زیاد

پیاز هست
اشک داری؟

شب قطبی 1386/04/26 ساعت 08:10

امان از این پیازها که تمومی هم ندارن!!

و امان از این اشک ها هم ...

مرجان 1386/04/26 ساعت 15:15 http://anemone.blogsky.com

سلام آلبالو جونه خوشمزه ! نیشمولک

مگه آلبالو ها هم گریه می کنن ؟
ببین دیگه لازم نیست بری کارگره رستوران بشی که ! تا دلت میخواد گریه کنی برو پیاز پوست بکن . اونوخ اگه کسی پرسید پیاز میخوای چیکار ؟ بگو راهه بینیم گرفته میخوام واشه (ربطش اینه که وقتی آدم اشکش سرازیر میشه دماغش هم آویزون میشه . غشمولک)

نه
آلبالو ها گریه نمیکنن
آلبالو ها مستقیم میرن بهشت !
چون نوشتم جنبه طنز نداشت جواب طنز نمیدم

به این میشه گفت
حقیقت گم شده

به این نمیگن حقیقت گم شده
به این میگن واقعیت خیس

سکوت 1386/04/27 ساعت 11:52 http://arambakhsh.blogsky.com

اگه کارگر رستوران هم نباشی مطمئن باش هیچ کس ازت
نمیپرسه چرا گریه میکنی.مردم خیلی از حس کنجکاویشونو کنترل کردن.

مردم ؟
من مردم رو نمیبینم
وقتی که چشم هام تار میشه از اشک
اما ... غروره دیگه
در غرور که نمیشه ریسک کرد

ندا 1386/04/27 ساعت 15:56

آی گفتی .من که باید همیشه محکم باشم و در برابر اطرافیان همیشه خودمو یه آدم قو ی نشون بدم .مدتهاست اشکهامو نیمه شبها میریزم که تا صبح روز بعد آماده باشم واسه جنگیدن با مشکلات و روحیه دادن به اطرافیان.کسی نباید بفهمه .دلم میخواد یه روزی مثل بقیه زندگی کنم .

آفرین
کمتر کشایی هستن که قوی باشن در اوج تنگنا ها
این نوع اشک ریختن رو طهارت روح میدونم و سعادت جسم
خوش به سعادتت

*+*+*سارا*+*+* 1386/04/27 ساعت 22:34

الان منم دلم همین رو میخواد

دل می خواد
هی می خواد و هی می خواد
شیطونه میگه بزنم دلمو ناکارش کنما
تو رو نمیگم
خودمو میگم
تو باهاش مدارا کن
از قذیم گفتن
با دوستان مروت
با دشمنان مدارا !

باران 1386/04/28 ساعت 17:10 http://vade.blogfa.com/

سلام
باز خوبه واسه کسی مهمه که چرا گریه می کنی
لا اجازت لینکت کردم
موفق باشی

متوجه نشدم در کل منظورته
لینک کردنم که دیگه اجازه نمیخواد
این اجازه گرفتن برای لینک کردن هم یه جور کلیشه الکی شده
و ترجمه اش اینه :
من لینکت کردم .. تو هم لینکم کن
چرا رودروایسی ؟
شرمنده از رک بودنم

می تونین شناگر باشین.
این طوری هم زجرش کمتره، هم مفرّح تره

اینم خوبه
اما من شنا کردن بلد نیستم رفیق
اما تا دلت بخواد دست و پا زدنم فوله

عمو 1386/04/28 ساعت 19:08

این ویدیو رو ببینین یه کم نی ناش ناش کنین
http://www.youtube.com/watch?v=Tub-DY6U9kU

این ویدیو رو هم ببینین یه کم گریه کنین و به سر و کله تون بزنین

http://www.youtube.com/watch?v=20rWMXLnS9U&mode=related&search=

ممنون از لینک
اما نه حال نی ناش ناش بود
نه مجال گریه کردن

ولی افسوس که برای پنهان کردن بغض و لرزش مردمک چشم نمیشود پیاز پوست کند.. لرزش شانه ها که دیگر بماند..
بیخیال پسر..

آره ولله
بیخیال .... پس.. ر

مرجان 1386/04/29 ساعت 14:02 http://anemone.blogsky.com

آخه کامنتهاتو جواب نمیدی تو ؟ لطفه وبلاگ نویسی به همین جواب دادنها و جواب خوندن هاستا ؟

راستی آلبالو ؟ تو پسری یا دختر ؟ اسمت چیه اونوخ ؟
منو گیگیلی شدید میخوایم بفهمیم تو چه نوع موجودی هستی .
من با اجازه لینکت می کنم . ببینم بالاخره موفق میشم به حرفت بیارم یا نه . ایشششششششششش

الا ن که دارم جواب میدم به این متن می دونم که تو میدونی که من کیم و چی ام
پس دیگه لطفی نداره معما طرح کردن من
اما در کل بدون من یه موجود عجیبم
چون کارای خودم برام عجیبه
زندگیمم عجیبه
راستی این ایششش چیه جریانش ؟

زندگی پیازهای پوست کنده ای که اشکت را دربیاورد، کم ندارد. پیازهای پوست کنده ای که چه بخواهی و چه نخواهی اشکت را در می اورند.

آفرین .. خوب گرفتی چی می خوام بگم .. ممنون

مریم 1386/05/02 ساعت 11:37 http://kalameh2.blogfa.com

شروع کرده ام
این بار
با اسم و رسم حقیقی ...
....................................
گریستن :
زیباترین شعر و
بی تاب ترین عشق و
گدازانترین ایمان و
داعترین اشتیاق و
تب دار ترین احساس و
خالص ترین گفتن و
لطیف ترین دوست داشتن است
که همه در کوره ی یک دل به هم آمیخته
و ذوب شده اند
و قطره ای گره شده اند
نامش اشک !

چه کار خوبی کردی ...
اگر شروع کردی تا آخرش باش
موفق باشی

سعید 1386/05/03 ساعت 12:44 http://medadgoli.blogfa.com

سیگار به دست با کامی عمیق از او میپرسم هوا سرد است؟ و او نگاه مکیند ..تاکسی کسی که او را با نارنجیش شناختم و شانه هایم و سرم ب هداخل هرمی از گرمای داخل تاکسی که آقا اینجا هوا سرد است؟از روی قهر صدا زد یخ بهایی دو نفر.

سیگار اصولا چیز خوبی نیست اما بهانه خوبیه برای شروع کردن یک نوشته .. از این جور کامنت ها که ارزش نوشته رو میاره پایین هم خوشم نمیاد . شرمنده ام رفیق

مرجان 1386/05/05 ساعت 13:11 http://anemone.blogsky.com

سلام بر جناب آلبالو خان

حالتون خوب می باشد ؟
منتظره آپیم ازت

شاد باشی

حالم خوبه الحمدلله
ایشالله خوبم هم حال باشه .. دعا کن برام

مرجان 1386/05/05 ساعت 15:33 http://anemone.blogsky.com

بازم من (شرم) سلام

ولادت امیر مومنان رو به همه مردای دنیا ، از جمله تو دوسته خوبم تبریک میگم

همیشه موفق باشی

سلام . ممنونم دوست من ...

*+*+*سارا*+*+* 1386/05/06 ساعت 03:14

سلام......
عیدت مبارک باشه مهربون.... روزتون هم مبارک....ایشالله بعدنا که نی نی دار شدین میایم میگیم روز پدر مبارک....

سلام . ممنونم که به یادم بودی دوست من

سینا 1386/05/08 ساعت 04:08 http://HeazrDastan.ir

بچه خوشگلُ.. این آهنگای نازو از کجا تک میزنی؟؟

از همونجایی که تو منو دید می زنی ؟!

آرامش 1386/05/08 ساعت 07:35

معلوم هست کجایین؟ من هر روز میام اینجا سر میزنم، ولی هیچی. مگه ننوشتین اینجا هر روز آپ میشه؟ پس کو؟ اصلا خودتون یادتون میاد آخرین بار که اینجا رو اپ کرده بودین کی بوده. دفعه بعد اگه اومدم و بازم هیچی نبود عصبانی تر میشم ها. گفته باشم. ( این تهدید بود، الان ترسیدین دیگه نه؟)

شرمنده ام .. روزها آنقدر تند میگذره برام که هر روز برای من امروزه !

به نظرم به پیاز و مردم ربطی نداره که بگن اشک نریز یا فلان!
تو هر وخ خواستی گریه کن!!..

نگرفتی چی می خوام بگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد